مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 12:302021-10-18دانش

چرا تجربه های استرس زا را بهتر از تجربه های دیگر به یاد می آوریم؟


پژوهشگران آلمانی در پروژه جدید خود، به بررسی این پرسش پرداخته اند که چرا معمولا تجربه های استرس زا نسبت به تجربه های خنثی، بهتر به یاد آورده می شوند.

- پژوهشگران آلمانی در پروژه جدید خود، به بررسی این پرسش پرداخته اند که چرا معمولا تجربه های استرس زا نسبت به تجربه های خنثی، بهتر به یاد آورده می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، تجربه های استرس زا معمولا ساده تر از تجربه های خنثی به یاد آورده می شوند.

پژوهشگران دانشگاه رور بوخوم (Ruhr-University Bochum) آلمان در پروژه جدید خود، دلایل این موضوع را بررسی کرده اند.

آنها طی مصاحبه های شغلی شبیه سازی شده، افراد را در شرایط استرس زا قرار دادند و سپس تجربه آنها را در مورد این مصاحبه ها ثبت کردند.

آنها با استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی یا اف ام آرآی (fMRI)، فعالیت مغز شرکت کنندگان را تجزیه و تحلیل کردند.

به نظر می رسد که تجربه به دست آمده از شرایط استرس زا، بر فعالیت مغزی تکیه دارد که مشابه فعالیت مغزی در خاطرات استرس زا است.

نظریه های متفاوت پروفسور الیور ولف (Oliver Wolf)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما معمولا تصویر مفصلی از تجربیات استرس زا مانند شرکت در آزمون رانندگی را حتی پس از سالها به یاد داریم؛ در حالی که پیاده روی در پارک که در همان روز انجام شده است، به سرعت فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تجربه های استرس زا را بهتر از تجربه های دیگر به یاد می آوریم؟

چرا تجربه های استرس زا را بهتر از تجربه های دیگر به یاد می آوریم؟