مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 12:002021-10-18دانش

مشارکت دانشگاه خواجه نصیر در پرتاب ماهواره دانشجویی اپسکو به فضا


تیم آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پروژه بین المللی ماهواره دانشجویی کوچک(SSS) اپسکو مشارکت کردند که در این پروژه موفق به پرتاب این ماهواره به فضا شدند.

- تیم آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پروژه بین المللی ماهواره دانشجویی کوچک(SSS) اپسکو مشارکت کردند که در این پروژه موفق به پرتاب این ماهواره به فضا شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان همکاری فضایی آسیا و اقیانوسیه اپسکو (APSCO) با همکاری هشت کشور ایران، چین، ترکیه، پاکستان، تایلند، بنگلادش، پرو و مغولستان با هدف توسعه علوم و فناوری فضایی در کشورهای عضو بیش از 10 سال پیش تشکیل شد.

این اتحادیه در سال 2015 پروژه ماهواره دانشجویی کوچک (SSS) را با هدف آموزش دانشجویان کشورهای عضو، در زمینه مطالعه فناوری فضایی و مهندسی ماهواره آغاز کرده است.

پروژه SSS شامل طراحی، ساخت و پرتاب 3 ماهواره کوچک (یک میکرو ماهواره به وزن 30 کیلوگرم و دو ماهواره مکعبی هر یک به وزن یک کیلوگرم) است.

آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مسئول طراحی، توسعه و تحویل زیر مجموعه پایداری و کنترل وضعیت ماهواره میکرو از مجموعه ماهواره های پروژه SSS بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت دانشگاه خواجه نصیر در پرتاب ماهواره دانشجویی اپسکو به فضا

مشارکت دانشگاه خواجه نصیر در پرتاب ماهواره دانشجویی اپسکو به فضا