مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-18سياسي

وحدت شیعه و سنی اتحاد اعتقادی است نه ائتلاف مقطعی و سیاسی


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وحدت شیعه و سنی اتحاد و ائتلاف سیاسی و مقطعی و موردی نیست؛ بلکه وحدتی اعتقادی و نشئت گرفته از عقاید و آرمان های والای دینی است.

- ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وحدت شیعه و سنی اتحاد و ائتلاف سیاسی و مقطعی و موردی نیست؛ بلکه وحدتی اعتقادی و نشئت گرفته از عقاید و آرمان های والای دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، 26 مهرماه، در همایش گرامیداشت هفته وحدت که با حضور علمای شیعه و سنی استان در محل مسجد جامع باغلق شهرستان راز و جرگلان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت، به تبیین اهمیت و نقش وحدت حقیقی در جامعه پرداخت.

وی اظهار کرد: زمانی وحدت سیاسی، مقطعی، موردی و بر اساس منافع است؛ مانند وقتی که دو کشور هیچ سنخیت فرهنگی و فکری با یکدیگر ندارند؛ اما برای دست یابی به برخی اهداف سیاسی و منافع مقطعی با همدیگر متحد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: وحدت نظام استکباری اعم از آمریکا و شوروی سابق برای نابودی نظام نوپای اسلامی در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب یا ائتلاف آمریکا برای حمله به افغانستان در سال 2001 ازجمله وحدت های مقطعی و منفعتی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت شیعه و سنی اتحاد اعتقادی است نه ائتلاف مقطعی و سیاسی

وحدت شیعه و سنی اتحاد اعتقادی است نه ائتلاف مقطعی و سیاسی