مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-18سياسي

وحدت شیعه و سنی مقطعی نیست/ سود دشمنان از تفرقه بین مسلمانان


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه وحدت بین شیعه و سنی مقطعی، موردی و از روی منافع دنیوی نیست، گفت: این وحدت اعتقادی بوده و از آرمان های دینی سر چشمه گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دو شنبه در همایش گرامیداشت هفته وحدت که با حضور علمای شیعه و سنی خراسان شمالی در محل مسجد جامع باغلق شهرستان راز و جرگلان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی وحدت سیاسی، مقطعی، موردی و بر اساس منافع است؛ مانند وقتی که دو کشور هیچ سنخیت فرهنگی و فکری با یکدیگر ندارند؛ اما برای دست یابی به برخی اهداف سیاسی و منافع مقطعی با همدیگر متحد می شوند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: وحدت نظام استکباری اعم از آمریکا و شوروی سابق برای نابودی نظام نوپای اسلامی در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب یا ائتلاف آمریکا برای حمله به افغانستان در سال 2001 ازجمله وحدت های مقطعی و منفعتی بود.

وی با بیان اینکه این گونه وحدت ها، وحدت های واقعی و دلی و اعتقادی نیست، افزود: در مقابل این وحدت های مقطعی و ظاهری، وحدت حقیقی و دائمی و اعتقادی وجود دارد که وحدت شیعه و سنی از این نوع است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: وحدت شیعه و سنی اتحاد سیاسی و مقطعی و موردی نیست؛ بلکه وحدتی اعتقادی و نشئت گرفته از عقاید و آرمان های والای دینی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت شیعه و سنی مقطعی نیست/ سود دشمنان از تفرقه بین مسلمانان

وحدت شیعه و سنی مقطعی نیست/ سود دشمنان از تفرقه بین مسلمانان