مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-18پزشكي

عفونت همزمان کرونا و آنفلوانزا مدت بستری را افزایش می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود مردانی با بیان اینکه سال 2020 در ایران شیوع آنفلوانزا با کاهش بسیار چشمگیری رو به رو بود، این مسئله را نتیجه رعایت پروتکل های بهداشتی، - یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد، گفت: عفونت همزمان کرونا و آنفلوانزا مدت بستری در بیمارستان را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود مردانی با بیان اینکه سال 2020 در ایران شیوع آنفلوانزا با کاهش بسیار چشمگیری رو به رو بود، این مسئله را نتیجه رعایت پروتکل های بهداشتی، شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و مواردی از این دست دانست.

این متخصص با بیان اینکه طبق گزارش CDC موارد ابتلاء به آنفلوانزا که موجب بستری و مرگ و میر شده است در سال 2020 کاهش یافته است، گفت: با توجه به مشابه بودن راه انتقال این دو ویروس دستگاه تنفسی، منطقی است که با پیشگیری از ابتلاء به کرونا، ابتلاء به آنفلوانزا نیز کاهش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با کاهش ایمنی طبیعی نسبت به بیماری آنفلوانزا و کاهش موارد ابتلاء این خطر وجود دارد که در سال آینده در صورت شیوع آنفلوانزا به سرعت بیماری گسترش یابد و اپیدمی های گسترده ای ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفونت همزمان کرونا و آنفلوانزا مدت بستری را افزایش می دهد

عفونت همزمان کرونا و آنفلوانزا مدت بستری را افزایش می دهد