مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:402021-10-18پزشكي

احیای مغز بچه قورباغه ها با تزریق جلبک!


یک مطالعه جدید نشان داده است که قرار دادن جلبک در مغز نوزادان قورباغه می تواند مغز آنها را پس از عدم اکسیژن رسانی و بروز آسیب های مغزی، احیا کند.

- یک مطالعه جدید نشان داده است که قرار دادن جلبک در مغز نوزادان قورباغه می تواند مغز آنها را پس از عدم اکسیژن رسانی و بروز آسیب های مغزی، احیا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، مغز انسان یک اندام پیچیده و شگفت انگیز است که با وجود اینکه تنها دو درصد از بدن ما را تشکیل می دهد، 20 درصد از اکسیژن بدن را مصرف می کند.

این بدان معناست که مغز انسان نمی تواند بیش از پنج دقیقه بدون اکسیژن زنده بماند و بدون اکسیژن، آسیب های جبران ناپذیری مانند سکته مغزی رخ می دهد.

اما اگر راهی برای اکسیژن رسانی به مغز در حال مرگ و احیای آن وجود داشت، چه می شد؟ تحقیقات جدید نشان داده که این کار در قورباغه ها امکان پذیر است.

محققان در این آزمایش جدید، جلبک سبز و سیانو باکتری را به مغز بچه قورباغه های پنجه دار آفریقایی که خفه شده بودند، تزریق کردند و دریافتند که این باکتری ها توانستند این بچه قورباغه ها را زنده کنند.

محققان افزایش اکسیژن موضعی را در زمان حضور جلبک های سبز یا سیانوباکتری و فتوسنتز آنها را در زیر نور مشاهده کردند، بدین معنا که باکتری ها اساساً فعالیت عصبی را از نو شروع کردند و مغز را از مرگ دور ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای مغز بچه قورباغه ها با تزریق جلبک!

احیای مغز بچه قورباغه ها با تزریق جلبک!