مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-18اقتصادي

خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی با حمایت از تحقیقات کاربردی


پژوهشگر حوزه بیوالکتریک خود کفایی در تولید تجهیزات پزشکی، کالاهای دانش بنیان و حمایت از تحقیقات کاربردی را نیاز اساسی برای کشور عنوان کرد.

- جعفر نقش بزرگی ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا راهبرد آذربایجان گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان به همراه حمایت از تولیدات این شرکت ها در کشور از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر است چرا که این شرکت ها بعنوان بنگاه های اقتصاد دانش محور از عوامل اساسی رشد و توسعه کشور هستند.

مخترع برتر کشور در ادامه تصریح کرد: مهم ترین مانع در حرکت شرکت های دانش بنیان بحث ورود آنها به بازار تولید و فروش است و همچنین در مرحله بعد مهم ترین دغدغه این شرکت ها معرفی محصولات در عرصه ملی و بین المللی است تا بتوانند تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

ضمن اینکه تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی از خروج ارز جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه نزدیک 15 سال در حوزه الکترونیک و تجهیزات پزشکی فعالیت دارد، افزود: اولویت های تجهیزات پزشکی کشور هرساله توسط وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام می شود و این اولویت ها توسط شرکت های دانش بنیان و فناور مورد ارزیابی قرار گرفته و متناسب با توانمندی شرکت ها این محصولات نمونه سازی، تست های بالینی و اخذ مجوزهای لازم برای توزیع در مراکز پزشکی کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی با حمایت از تحقیقات کاربردی

خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی با حمایت از تحقیقات کاربردی