مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 03:452021-10-18سياسي

ممنوع الخروجی شهروندان بدون اطلاع آنها نقض حقوق شهروندی است


عمده مشکلاتی که شهروندان در موضوع ممنوع الخروجی با آن دست به گریبان می شوند، بی اطلاعی آنها از ممنوع الخروجی خویش و مواجهه با آن در زمانی است که قصد خروج از کشور را دارند و همین امر زیان های مادی و معنوی زیادی متوجه شهروندان می کند.

- یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: عمده مشکلاتی که شهروندان در موضوع ممنوع الخروجی با آن دست به گریبان می شوند، بی اطلاعی آنها از ممنوع الخروجی خویش و مواجهه با آن در زمانی است که قصد خروج از کشور را دارند و همین امر زیان های مادی و معنوی زیادی متوجه شهروندان می کند.

سیدمهدی حجتی در گفتگو با ایسنا در رابطه با سخنان رییس قوه قضاییه مبنی بر ساماندهی ممنوع الخروجی افراد از کشور گفت: به موجب قوانین موجود، در موارد متعددی امکان ممنوع الخروج کردن افراد از کشور وجود دارد، لیکن اشکال اساسی در این خصوص آن است که مراجعی که مجوز قانونی برای ممنوع الخروج کردن افراد را در اختیار دارند، تکلیفی به مطلع کردن شهروندان از ممنوع الخروجی ندارند و همین امر ضرورت سامان دهی این موضوع را در کشور ایجاب می کند.

این وکیل دادگستری گفت: در قانون آیین دادرسی کیفری، دو نوع ممنوع الخروجی وجود دارد.

در مواردی دادسرا به منظور دسترسی به متهم و جلوگیری از فرار وی از کشور مبادرت به صدور دستور ممنوع الخروجی می کند و در مواردی، این موض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوع الخروجی شهروندان بدون اطلاع آنها نقض حقوق شهروندی است

ممنوع الخروجی شهروندان بدون اطلاع آنها نقض حقوق شهروندی است