مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-17بين الملل

آمریکا: کامبوج درباره نقش چین در ساخت پایگاه دریایی شفاف سازی نکرده است


مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در یک گزارش جدید آورده که ساختمان ها و جاده ای در پایگاه دریایی کامبوج نشان می دهد این ساخت و ساز در میانه نگرانی ها درباره این مساله صورت می گیرد که تاسیسات جدید برای تسهیل حضور نظامی چین در کامبوج است.

- مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در یک گزارش جدید آورده که ساختمان ها و جاده ای در پایگاه دریایی کامبوج نشان می دهد این ساخت و ساز در میانه نگرانی ها درباره این مساله صورت می گیرد که تاسیسات جدید برای تسهیل حضور نظامی چین در کامبوج است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این گزارش به تاریخ 12 اکتبر سال جاری میلادی از مرکز مذکور مستقر در واشنگتن نشان داد که سه ساختمان و یک جاده جدید به همراه دیگر سازه ها در بازه زمانی اوت و سپتامبر سال جاری میلادی ساخته شده اند.

خبرگزاری صدای آمریکا گزارش داد، سخنگوی سفارت آمریکا در کامبوج گفت، مقام های سفارت از بابت این ساخت و ساز در پایگاه نیروی دریایی ریم کامبوج توسط چین مطلع هستند.

وی ادامه داد: دولت کامبوج درباره قصد، ماهیت و دامنه این پروژه یا نقش ارتش چین شفاف سازی نکرده و همین مساله، باعث بروز نگرانی درباره استفاده احتمالی این تاسیسات دریایی شده است.

این سخنگوی سفارت آمریکا در کامبوج همچنین ادامه داد: مردم کامبوج مستحق اطلاع یافتن درباره این پروژه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: کامبوج درباره نقش چین در ساخت پایگاه دریایی شفاف سازی نکرده است

آمریکا: کامبوج درباره نقش چین در ساخت پایگاه دریایی شفاف سازی نکرده است