مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:152021-10-17اقتصادي

تولید سالانه 3400 تن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری/ کمبود نهاده دامی نداریم


مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت فعال واحدهای مرغ تخم گذار 220 هزار قطعه است که سالانه بیش از سه هزار و 400 تن تخم مرغ در استان تولید و به بازار عرضه می شود.

- عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سالانه بیش از سه هزار و 400 تن تخم مرغ در این استان تولید و به بازار عرضه می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 6 واحد مرغ تخم گذار در چهارمحال و بختیاری فعال است، افزود:  همچنین دو واحد دیگر مجوز تأسیس گرفته و در حال طی کردن مراحل قانونی هستند که با انجام امورات به واحدهای فعال استان اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت فعال واحدهای مرغ تخم گذار 220 هزار قطعه است، ادامه داد: تخم مرغ های تولید شده در استان به صورت شانه ای و کارتنی به فروش می رسد.

ابراهیمی افزود: نیاز مردم استان نیز حدود 3 هزار و 400 الی 3 هزار و 800 تن می باشد  و چنانچه کمبودی باشد از استان همجوار تأمین می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه کمبودی در نهاده های دامی برای مرغداری ها وجود ندارد، اظهار کرد: نهاده های دامی برای مرغداری های استان تأمین و تحویل شده است.

وی در پایان با بیان اینکه تخم مرغ جزو معدود غذاهایی است که می توان آن ها را به عنوان فوق غذاها طبقه بندی کرد، گفت: تخم مرغ سرشار از مواد مغذی هستند که برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 3400 تن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری/ کمبود نهاده دامی نداریم

تولید سالانه 3400 تن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری/ کمبود نهاده دامی نداریم