مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-17اقتصادي

چین برای تامین گاز دست به دامن آمریکا شد


شرکت های انرژی چینی بزرگ در پی جهش قیمت ها و کمبود داخلی برق، در مرحله مذاکرات پیشرفته با صادرکنندگان آمریکا برای امضای قراردادهای بلندمدت تامین گاز طبیعی مایع (LNG) هستند.

- شرکت های انرژی چینی بزرگ در پی جهش قیمت ها و کمبود داخلی برق، در مرحله مذاکرات پیشرفته با صادرکنندگان آمریکا برای امضای قراردادهای بلندمدت تامین گاز طبیعی مایع (LNG) هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: حداقل پنج شرکت چینی شامل شرکت های دولتی بزرگ سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC) و شرکت توزیع نیروی ژیجیانگ انرژی سرگرم مذاکره با صادرکنندگان آمریکایی به خصوص چنیر انرژی و ونچر گلوبال هستند.

این مذاکرات می تواند به امضای قراردادهایی به ارزش ده ها میلیارد دلار منتهی شود که واردات LNG چین از آمریکا را در سالهای آینده افزایش می دهد.

در اوج جنگ تجاری آمریکا و چین در سال 2019، تجارت گاز برای مدت کوتاهی متوقف شد.

ساخت تاسیسات صادرات LNG سالها زمان می برد و چندین پروژه در آمریکای شمالی در دست کار است که انتظار نمی رود صادرات از آنها تا اواسط دهه جاری آغاز شود.

مذاکرات با صادرکنندگان LNG آمریکا اوایل امسال آغاز شد اما در ماه های اخیر در بحبوحه یکی از بزرگترین کمبودهای تولید نیرو و سوخت گرمایشی در چند دهه اخیر، شتاب گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین برای تامین گاز دست به دامن آمریکا شد

چین برای تامین گاز دست به دامن آمریکا شد