مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-17اجتماعي

آشنایی با منارجنبان اصفهان با خرید بلیط چارتری از آس چارتر


سفر به اصفهان شهر زیبا قطعا می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان یعنی منارجنبان مشهورترین بنای تاریخی آشنا کنیم.

- سفر به اصفهان شهر زیبا قطعا می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان یعنی منارجنبان مشهورترین بنای تاریخی آشنا کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام آس چارتر، همچنین شما می توانید بلیط چارتربندرعباس اصفهان گرفته اند از این بنا بازدید می کنند.

ابوعبدالله حاکم درباره مسجد جامع نیشابور می گوید: خمار تکین… مناری رفع کرد و صیتِ آن دو منار [پیشینِ ساختهٔ عبدالله طاهر] را دفع کرد، چنانچ در دنیا ارفع از آن و اعجب و آراسته تر و پیراسته تر و دایرتر منار در هیج دیار هیچ نجّار ندید.

از فوق عالیِ بامِ جامع تا سرِ منار نود و چار ذراع بود؛ و اجرت استادان بی مزدور خرجِ عمارت دوهزار مثقال طلا مقرر کرده بودند و به هندسه چنان ترتیب کرده بودند که چون باد آمد فراخورد قوه باد آن منار حرکت کردی اما نیفتادی و هیچ خشتی و جزیی از آن وی فاسد نشدی .

ویژگی های منارجنبان منارجنبان به شکل تک ایوانی ساخته شده و ارتفاع این ایوان 10 متر از سطح زمین است، این معماری از هنر مغل ها است و تعدادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با منارجنبان اصفهان با خرید بلیط چارتری از آس چارتر

آشنایی با منارجنبان اصفهان با خرید بلیط چارتری از آس چارتر