مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 02:452021-10-16سياسي

تن ابنیه تاریخی اصفهان از ترکهای فرونشست زمین درد می کند


بالاخره روزی می رسد که اصفهان شاهد روزهای اوج خود و حضور گردشگران خارجی خواهد بود، اما گردشگران قرار است با چه آثاری روبه رو شوند؟ آثار تاریخی که ترک حاصل ازفرونشست ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از  اصفهان،  ما از قرن ها قبل به ظاهرسازی و یک روزه بینی عادت کرده ایم و بیشتر به فکر تامین آسایش لحظه ای خود بوده ایم، اگرچه پیشینیان ما ساختمان ها و پل ها را به گونه ای می ساختند که با گذشت قرن ها هنوز استوار است، اما فرونشست زمین این ستون های استوار را مخفیانه رو به سستی می کشاند، آسیب های متاثر از پدیده فرونشست بر پیکره آثار تاریخی در هفته های گذشته بازتاب گسترده ای داشته؛ اما این مساله مانند مترو و سالن اجلاس نیست که مردم برایش صبوری به خرج دهند.

بالاخره روزی می رسد که اصفهان شاهد روزهای اوج خود و حضور گردشگران خارجی خواهد بود، اما گردشگران قرار است با چه آثاری روبه رو شوند؟ آثار تاریخی که ترک حاصل از نشست، نقش و نگارشان را به هم ریخته و سازه را رو به سستی می برد؟ فرونشستی که حتی شکاف های ناشی از آن را می توان در گوکل مپس هم دید.

در پی مطالبه گری های مردمی که هفته های گذشته از نمایندگان مجلس، درباره پدیده فرونشست و آسیب های متاثر از آن بر ابنیه و پل های تاریخی شهر اصفهان  بوده و بازتابی که در فضای مجازی داشته است، بر آن شدیم  به ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تن ابنیه تاریخی اصفهان از ترکهای فرونشست زمین درد می کند

تن ابنیه تاریخی اصفهان از ترکهای فرونشست زمین درد می کند