مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 16:252021-10-16اقتصادي

افزایش 47 درصدی صادرات غیرنفتی گمرکات هرمزگان


صادرات غیرنفتی گمرکات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل اکبرپور با اشاره به افزایش 21 درصدی صادرات در نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: امسال 21 میلیون و 608 هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد که نسبت به همسنجی با پارسال 21 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: این میزان کالای صادراتی به ارزش هفت میلیارد و 654 میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی نیز نسبت به سال قبل 61 درصد افزایش نشان می دهد.

اکبرپور بیان داشت: 16 میلیون تن از این کالاها مربوط به کالاهای صادراتی غیرنفتی به ارزش افزون بر پنج میلیارد و861 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16 درصد و از نظر ارزش دلاری 47 درصد افزایش داشته است.

مدیرگمرک شهید رجایی اظهارداشت: این اقلام صادراتی شامل سنگ آهن و کنسانتره های آن، پلیمرهای اتیلن، کودهای معدنی و شیمیایی و غیره بوده که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا بارگیری شده است.

اکبرپور ادامه داد: میزان کالاهای وارداتی به گمرکات هرمزگان نیز در 6 ماه نخست امسال چهار میلیون تن به ارزش 9 میلیارد و 907 میلیون دلار بوده که نسبت به همسنجی با پارسال از نظر ارزش دلاری 73 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 47 درصدی صادرات غیرنفتی گمرکات هرمزگان

افزایش 47 درصدی صادرات غیرنفتی گمرکات هرمزگان