مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 15:252021-10-16اقتصادي

وقتی پول زبان را تغییر می دهد


چرا آگهی نماهای تهران و شهرهای بزرگ پر از واژه های بیگانه شده است؟ - چرا آگهی نماهای تهران و شهرهای بزرگ پر از واژه های بیگانه شده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: تبلیغات همیشه از مؤثرترین ابزارهای تسلط بر مصرف کننده بوده و شاید آگهی نماها (بیلبوردها)ی شهری را بتوان مهم ترین شکل معرفی کالا در تجارت تبلیغاتی دانست.

این روزها پایتان را که از خانه بیرون می گذارید از خیابان های اصلی گرفته تا معابر و بزرگراه ها با شمار زیادی آگهی نمای بزرگ، رنگارنگ و متحرک و تابلوهای دیواری و استندهای سیمانی و فلزی روبه رو می شوید که توجه تان را جلب می کند.

هر شهروندی در مسیر منزل به محل کارش دست کم در تیررس بیش از 10 تابلوی تبلیغاتی خواهد بود که خواه ناخواه ذهنش را - هر چند برای مدت زمانی کوتاه - مشغول کرده و در گوشه ای از حافظه اش جا خوش می کند.

شاید بدترین اتفاق درباره تابلوهای تبلیغاتی عادی سازی استفاده از واژه های نامأنوس و غیرفارسی باشد که به دلیل تکرار مکرر و حضور همیشگی اش چشم ها را به خود عادت می دهد و کم کم وارد فرهنگ زبانی مردم می شود.

در این میان کسانی که زبان فارسی را ارج می نهند و حفظ آن را به عنوان مهم ترین میراث فرهنگی این سرزمین ضروری می دانند از هجوم بی رویه این حجم از عبارات فرنگی و غریبه که حالا خیلی از آنها آشناتر از فار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی پول زبان را تغییر می دهد

وقتی پول زبان را تغییر می دهد