مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 12:202021-10-16اقتصادي

بازار مسکن در نیمه دوم سال به کدام سو می رود؟


در صورتی که مذاکرات بدون دستیابی به نتیجه برگزار و در عین حال ادامه دار باشد احتمالا تورم مسکن در حد کمتر از 5 درصد در هر ماه خواهد بود، اما باز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، رفتار بازیگران بازار ملک طی نیمسال اول 1400 اثبات کرد، مسکن در تعقیب وین است و نبض معاملات آن به شکل معناداری از نبض تحولات سیاسی مرتبط با برجام، تبعیت می کند.

پیش تر در دو مقطع زمانی مشخص شد که ریسک غیراقتصادی چگونه ابتدا (برای مدتی) باعث ورود غریبه ها (متقاضیان غیرمصرفی مسکن) به معاملات مسکن و جهش قیمت می شود و فروکش کردن آن (متغیر ریسک) به چه شکل پای این گروه را از بازار خارج می کند.

مرور وضعیت بازار مسکن در نیمه اول امسال نیز شواهد روشن تری از اثرگذاری موضوع برجام بر بازار مسکن را نمایان می کند و نشان می دهد ریسک غیراقتصادی عملا در بازار مسکن به منزله برج مراقبت یا به تعبیر دقیق تر، چراغ راهنما برای سفته بازان ملکی عمل می کند، به این معنا که به آن ها نشان می دهد چه زمانی چراغ برای ورود سفته بازانه به معاملات مسکن سبز و شرایط مهیاست و چه زمانی وقت ترک بازار مسکن توسط سوداگران است و نباید به آن ورود کنند.

گویی چشم سفته بازان در طول سه سال اخیر همواره به ریسک غیراقتصادی بوده و به آنچه از این برج مراقبت دریافت می کنند، عمل کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار مسکن در نیمه دوم سال به کدام سو می رود؟

بازار مسکن در نیمه دوم سال به کدام سو می رود؟