مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 11:402021-10-16پزشكي

هوش مصنوعی علل ژنتیکی بروز بیماری ها را مشخص می کند


دانشمندان دانشگاه بهداشت یوتا(Utah Health) و شرکت زیست فناوری فابریک (Faic Genomics) در مطالعه ای به رهبری بیمارستان کودکان رادی (Rady) در سن دیگو گزارش دادند که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی آن ها می تواند با دقت و سرعت بالا اختلالات نادر ژنتیکی .

- دانشمندان دانشگاه بهداشت یوتا(Utah Health) و شرکت زیست فناوری "فابریک"(Faic Genomics) در مطالعه ای به رهبری بیمارستان کودکان "رادی"(Rady) در سن دیگو گزارش دادند که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی آن ها می تواند با دقت و سرعت بالا اختلالات نادر ژنتیکی در کودکانی که شدیدا بیمار هستند را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، این یافته ها که در مجله ی Genomic Medicine منتشر شده است از شروع مرحله جدیدی در علم پزشکی خبر می دهد که در آن فناوری به پزشکان در تشخیص علل اصلی بیماری کمک می کند تا هرچه زودتر درمان مناسب را آغاز کنند.

مارک یاندل (Mark Yandell) ، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: این مطالعه نقطه عطف قابل توجهی است که نشان می دهد چگونه فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند نگهداری از بیماران را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

یاندل استاد ژنتیک انسانی در دانشگاه یوتا و مشاور علمی فابریک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی علل ژنتیکی بروز بیماری ها را مشخص می کند

هوش مصنوعی علل ژنتیکی بروز بیماری ها را مشخص می کند