مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 11:202021-10-16سياسي

230 هزار رأس دام در زرندیه علیه طاعون واکسینه شدند


رییس شبکه دامپزشکی زرندیه از واکسینه شدن 230 هزار رأس دام در این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

- رییس شبکه دامپزشکی زرندیه گفت: با مشاهده برخی موارد از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان های همجوار، بیش از 230 هزار دام در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، علی نقیبی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت: براساس ارزیابی ها در حیات وحش و دام های اهلی شهرستان زرندیه موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 230 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون واکسینه شدند و با ورود عشایرغیرساکن به شهرستان زرندیه، انتظار داریم میزان واکسیناسیون تا 300 هزار راس دام افزایش یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه ادامه داد: اولویت واکسیناسیون علیه این بیماری، روستاهای همجوار با حیات وحش است و این اقدام هزینه ای برای صاحبان دام ها ندارد و به صورت رایگان ارائه می شود.

نقیبی عنوان کرد: واکسن به میزان کافی تامین شده است و بلافاصله پس از ورود عشایر به شهرستان و بازگشت گله های دام از مراتع عملیات واکسیناسیون انجام می شود.

وی تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خطری برای انسان ندارد اما آبشخورهای مشترک بین دام های اهلی و وحوش خطر سرایت این بیماری را از دام ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

230 هزار رأس دام در زرندیه علیه طاعون واکسینه شدند

230 هزار رأس دام در زرندیه علیه طاعون واکسینه شدند