مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-16پزشكي

نقش تعیین کننده آموزش در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق


رییس مرکز تحقیقات بیماری های قلب عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سیزدهمین کنگره بین المللی خاورمیانه ای قلب و عروق و ششمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی به صورت وبینار از 21 تا 24 مهر ماه جاری در شیراز برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز ، محمد جواد زیبایی نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره علمی 90 سخنران از ایران و نیز از کشورهای ترکیه، ایتالیا و کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار شرکت کنندگان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه 30 درصد از مرگ و میرها قبل از بیماری کرونا به علت بیماری قلبی و عروقی است، افزود: پس از 20 سال مطالعه و تحقیق به ویژه از دو سال پیش بر روی 7 هزار و 500 نفر از مردم  20 منطقه شهرداری شیراز و نیز هزار و 300 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از کارکنان صداوسیمای مرکز فارس، مشخص شد بیش از 30 درصد مرگ و میرها بر اثر سکته مغزی است.

زیبایی نژاد بیان داشت: نقش آموزش در جلو گیری از مرگ و میرهای ناشی از سکته مغزی، قلب و عروق و فشار خون بسیار اثر گذار و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مدت 20 سال گذشته تا کنون 70 درصد از نان های مصرفی و نیز غذاهای فست فود دارای نمک 70 درصدی هستند در صورتی که باید 2 گرم باشد که با نظارت و توصیه میزان نمک کاهش یاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تعیین کننده آموزش در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق

نقش تعیین کننده آموزش در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق