مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 07:302021-10-16سياسي

زخم کهنه سنبل آبی به خزر رسید/ نوشداروهایی در انتظار مرگ تالاب


سنبل آبی، این زیبای مهاجم که چند سالی است بر پیکر تالاب های گیلان زخم می زند چند وقتی است که پا را فراتر گذاشته و مسیر دریا پیش گرفته است.

- ایسنا/گیلان سنبل آبی، این زیبای مهاجم که چند سالی است بر پیکر تالاب های گیلان زخم می زند چند وقتی است که پا را فراتر گذاشته و مسیر دریا پیش گرفته است.

چند روز قبل وقتی به ساحل زیبای خزر رفتم متاسفانه از دیدن حجم وسیعی از گیاه مهاجم سنبل آبی در حاشیه دریا متعجب شدم؛ این در حالی بود که این زیبای مهاجم حتی پا را فراتر گذاشته و انگار از نجابت و آرامش دریا سوءاستفاده کرده و ریشه در دریا دوانده بود.

علی وارسته، معاون وقت سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت روز دوشنبه، 4 مرداد 1395 در مراسم مبارزه فیزیکی با رشد سنبل آبی در تالاب عینک رشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرده بود: در مجموع دو گیاه آزولا و سنبل آبی منابع آبی استان را تهدید می کنند و سنبل آبی شیطانی به مراتب خطرناک تر از آزولا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین لطمه حضور سنبل آبی در تالاب عینک از میان رفتن موجوادت زنده این اکوسیستم ارزشمند است، گفته بود: هم اکنون 11 هکتار از تالاب عینک پوشیده شده از این گیاه مزاحم است که برنامه داریم شه هکتار را پاکسازی کنیم و هشت هکتار باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم کهنه سنبل آبی به خزر رسید/ نوشداروهایی در انتظار مرگ تالاب

زخم کهنه سنبل آبی به خزر رسید/ نوشداروهایی در انتظار مرگ تالاب