مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 06:102021-10-16سياسي

آموزش یک میلیون نفر قرآن آموز در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»


مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در نظر داریم آموزش یک میلیون نفر را در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» محقق سازیم.

- ، حجت الاسلام مسعود میریان مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در خصوص طرح ملی من قرآن را دوست دارم اظهار داشت: چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدسه در بهمن ماه 1399 تشکیل شد که یکی از ویژگی های مهم آن ارائه نتایج تحقیق ها و پژوهش های انجام شده در سطح ملی بود که نشان می داد فقط 10 درصد از مردم می توانند قرآن بخوانند و از میان آنها فقط 3 درصد صحیح می خوانند.

بر همین اساس برنامه ریزی هایی صورت گرفت تا روخوانی قرآن در قالب یک طرح ملی مطرح شود.

وی با اشاره به اهمیت روخوانی قرآن تأکید کرد: اعتاب مقدسه در واقع مأمنی هستند که مردم در آنجا به تلاوت قرآن و ادعیه می پردازند و از همین رو این مکان های متبرک از دیرباز نقش مهمی در پایداری اعتقادات و به تبع خواندن قرآن و ادعیه داشته اند.

از همین رو پس از آن اجلاسیه خواندن قرآن به عنوان نخستین گام مورد توجه قرار گرفت و نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن کریم به عنوان من قرآن را دوست دارم آغاز شد که تا امروز به کار خود ادامه داده است.

وی افزود: این طرح با پوشش دادن رده های سنی مختلف از کودک 8 ساله تا بزرگسالان و هر کسی که بتواند قرآن را بخواند هدف خود را آموزش روخوانی قرآن قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش یک میلیون نفر قرآن آموز در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»

آموزش یک میلیون نفر قرآن آموز در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»