مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 05:402021-10-16اقتصادي

فرونشست زمین ارمغان خشکسالی در دیار هیرکان


نقشه های سازمان زمین شناسی و تایید معضل فرونشست زمین در گلستان، زنگ خطری جدی برای مدیران و اهالی استان است تا برای جلوگیری از استحصال بی رویه آب از سفره های عمیق چارجویی کنند که در صورت تساهل خسارات بیشماری همچون نابودی کشاورزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، شرایط و تغییرات اقلیمی چند سال اخیر و وقوع خشکسالی شدید در گلستان تبعات بسیاری برای این اهالی این استان شمالی به همراه داشته است که باید برای رفع این چالش فراگیر کشور تدابیر ویژه اتخاذ کرد.

کاهش تولید محصولات زراعی، تنگنای شدید در تامین آب آشامیدنی، خشک شدن تالاب ها و پهنه های آبی و وقوع ریزگرد از جمله رخدادهای ملموس و محسوس این رخداد های اقلیمی است که روز به روز بر دامنه آن افزوده می شود.

اما خشکسالی تهدید خزنده دیگری را نیز به گلستان هدیه داد، بر اساس هشدار سازمان زمین شناسی کشور، این استان طی سال های اخیر با فرونشست جدی زمین مواجه شده است.

نقشه های تخصصی این سازمان بیانگر آن است که شدت افت فرونشست در برخی نقاط استان به حدود 22 سانتیمتر رسیده است ، موضوعی که تمامی فعالیت های از جمله اقتصادی و اجتماعی این استان مرزی را تحت تاثیر قرار داده است.

دبیر کمیته فرونشست و رییس اداره ترازیابی دقیق اداره کل زمین سنجی و نقشه برداری کشور با اشاره به این که گلستان طی سال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین ارمغان خشکسالی در دیار هیرکان

فرونشست زمین ارمغان خشکسالی در دیار هیرکان