مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-16اجتماعي

جزایر دریاچه ارومیه بواسطه کاهش آب بهم چسبیده اند


مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مهمترین چالش زیست محیطی استان آذربایجان غربی چالش آب و کاهش شدید سطح تراز دریاچه ارومیه به خصوص در یک سال گذشته است که این مشکل زیست محیطی خطر تولید ریزگردهای نمکی را در منطقه افزایش داده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مهمترین چالش زیست محیطی استان آذربایجان غربی چالش آب و کاهش شدید سطح تراز دریاچه ارومیه به خصوص در یک سال گذشته است که این مشکل زیست محیطی خطر تولید ریزگردهای نمکی را در منطقه افزایش داده است.

مهران نظری در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته حدود 61 سانتی کاهش پیدا کرده است و از نظر سطح نیز 1423 کیلومتر مربع از سطح زیر آب دریاچه ارومیه کاسته شده و بر این اساس نیز حدود 2 میلیارد مترمکعب نیز از حجم آب دریاچه ارومیه کاسته شده است.

وی بابیان اینکه با توجه به وضعیت بحرانی موجود لازم است تدابیر برای حفظ این نگین فیروزه ای کشورمان در سطح ملی انجام و اجرایی شود، گفت: براساس موارد اشاره شده بروز احتمالی توفان های گردوغبار نمکی می تواند اثرات سویی بر جوامع انسانی و حاشیه دریاچه داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: به دلیل کاهش آب دریاچه ارومیه در حال حاضر جزایر به هم چسبیده و موجب باتلاقی شدن مسیرها ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزایر دریاچه ارومیه بواسطه کاهش آب بهم چسبیده اند

جزایر دریاچه ارومیه بواسطه کاهش آب بهم چسبیده اند