مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-16اقتصادي

منابع آب در دشت های کهگیلویه به حداقل رسید


به علت تداوم خشکالی ذاخیر آب سطحی و منابع زیرزمینی در دشت های شهرستان به حداقل رسیده است.

- هادی خاضعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه گفت: به دلیل تغذیه نشدن منابع آب در فصل پاییز امسال و کاهش چشمگیر بارش ها در سال گذشته خشکسالی در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده تداوم دارد.

رییس منابع آب کهگیلویه، چرام و لنده افزود: با توجه به کاهش میزان بارندگی ها در سال آبی گذشته، ذخایر و منابع آب های سطحی و زیرزمینی در دشت های شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده در مقایسه با سنوات گذشته کاهش قابل توجهی یافته و برخی از رودخانه های جاری در این شهرستان ها کم آب و یا جریان آن ها به حداقل خود رسید.

هادی خاضعی افزود: با توجه به حجم بالای مصرف اعم از کشاورزی، صنعت و شرب که در این بازه زمانی بیش از تغذیه منابع آب بوده، موجب شده که هم اکنون ذخایر منابع آب سطحی و زیرزمینی پاسخگوی نیاز های این شهرستان ها نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی ها و کاهش ذخایر منابع آبی در سال زراعی جاری، رعایت الگوی کشت و میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آب ضروری است و کشاورزان از کاشت محصولات پر آب بر اجتناب کنند.

خاضعی با بیان اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در دو ماه اول فصل پاییز، تقریبا بارندگی ناچیزی وجود خواهد داشت و درماه های بعد احتمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آب در دشت های کهگیلویه به حداقل رسید

منابع آب در دشت های کهگیلویه به حداقل رسید