مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-16سياسي

هشدار درباره یک خطر!/ بالندگی در حوزه موسیقی به شرط حمایت


جوانان استان ایلام در آواز اساطیر کردی دارای استعداد درخشانی هستند این در حالی است که سختگیری ها و هموار نبودن مسیر باعث سردرگمی و رفتن آنها به سمت موسیقی های زیرزمینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، به هر نقطه از مناطق کردنشین گذری داشته باشیم، با فرهنگ اصیل این مناطق در نگاه اول آشنا می شویم، زیبایی های مناطق کردنشین از کردستان گرفته تا کرمانشاه و ایلام طراوت خاصی به سرزمین ایران داده است.

هنر را باید در سرزمین کردها یافت اما برخی از این هنر بین این مناطق مشترک هستند، که گویی مردم ایران این هنر را محصول کردها می دانند چرا که با روح و جسم مردمان کردنشین عجین شده است.

آواز کردی در ایلام آنچنان جایگاهی در فرهنگ و سنت این مردم دارد که در هر خانه ای از این استان صدایی دلنشین طراوتی را بر دل آن خانه بسته است؛ این آواز از شور و شوق جوانان و حتی پیران با سازهای سنتی شکل گرفته است اما امروز این صدا و نوای زیبای جوانان است که روح هر انسانی را به وجد می آورد، دیگر کوک نیست.

آواز کردی که جوانان این استان خوبی نیست در حالی که برخی هنرمندان آثاری می سازند که از نظر محتوا، موسیقی و کلام کاملا مناسب بوده و مضامین عارفانه یا اجتماعی خوبی دارد، همه جا شنیده می شود و همه از آن استقبال می کنند اما چون مجوزی برای آن گرفته نمی شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره یک خطر!/ بالندگی در حوزه موسیقی به شرط حمایت

هشدار درباره یک خطر!/ بالندگی در حوزه موسیقی به شرط حمایت