مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 20:052021-10-15پزشكي

بیانیه لزوم شفاف سازی برداشت صحیح از نتایج پژوهش میزان کارایی واکسن های کرونا ویروس


در پی انتشار خبری در خصوص اعلام نتایج پژوهش مرتبط با میزان کارایی واکسن های مختلف علیه کروناویروس، مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس بیانیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در متن این بیانیه آمده است: با توجه به نظرات متفاوتی که بر روی اعلام نتایج مقدماتی پژوهش بر روی میزان کارایی واکسن های مختلف علیه کروناویروس بیان می شود، لازم است در این خصوص نکاتی برای مردم توضیح داده شود: 1)میزان کارایی واکسن ها با توجه به اپیدمی واریانت مختلف ویروس، کاملا متفاوت است و نمی توان در این آنالیز اولیه به طور دقیق با هم مقایسه کرد، به نحوی که میزان واکسیناسیون سینوفارم در پیک اپیدمی دلتا بوده و بقیه واکسن ها در زمان های دیگر تزریق شده است و به همین دلیل برای مقایسه دقیق تر به آنالیز نهایی به روش کوهورت در طی ماه های بعدی نیاز دارد.

2) این نتایج یک گزارش اولیه بوده است و نتایج نهایی پژوهش پس از  تکمیل فازهای بعدی تحقیق، برای سیاستگذاری مورد استفاده قرار می گیرد.

3) مهم ترین هدف در واکسیناسیون علیه کروناویروس در جهان، کاهش موارد شدید منجر به بستری و مرگ ناشی از بیماری است که در همین نتایج اولیه نیز به موج سهمگین واریانت دلتا در کشور شاهد هستیم و همچنین برای قضاوت هر پژوهشی باید منتظر داوری علمی مقاله و چاپ آن در مجلات علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه لزوم شفاف سازی برداشت صحیح از نتایج پژوهش میزان کارایی واکسن های کرونا ویروس

بیانیه لزوم شفاف سازی برداشت صحیح از نتایج پژوهش میزان کارایی واکسن های کرونا ویروس