مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 16:502021-10-15سياسي

امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار به رسمیت شناخته شدن حکومت جدید افغانستان شد


مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جامعه جهانی با برقراری روابط دیپلماتیک با افغانستان این کشور را به رسمیت بشناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مولانا عبدالحمید امروز (23 مهرماه 1400) در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، تحریم افغانستان از سوی برخی قدرت ها را ظلم ، بی انصافی و بر خلاف عرف جهانی و قوانین بین المللی دانست و از جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی خواست حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند و با این کشور روابط دیپلماتیک برقرار کنند.

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشت: متاسفانه همان گونه که برخی از قدرت های جهانی با تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران این ملت را در تنگنا و مشکلات قرار دارند، اکنون این قدرت ها در کشور همسایه ما؛ افغانستان، شرایط بسیار بدتری را به وجود آورده اند.

وی افزود: افغانستان نزدیک به چهل میلیون نفر جمعیت دارد.

مردم این کشورِ غیرتوسعه یافته از امکانات و صنعت و تکنولوژی های روز بی بهره هستند و با مشغولیت هایی همچون دامداری و کشاورزی در فقر و تنگدستی زندگی می کنند.

خطیب جمعه زاهدان اظهار داشت: نزدیک به دو ماه است که نظام قبلی در افغانستان سقوط کرده و نظام و حکومتی جدید در این کشور روی کار آمده است، اما قدرت های جهانی علاوه بر اینکه حکومت جدید را به رسمیت نمی شناسند، دارایی های افغانستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار به رسمیت شناخته شدن حکومت جدید افغانستان شد

امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار به رسمیت شناخته شدن حکومت جدید افغانستان شد