مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 12:002021-10-14فرهنگي

خانه پدری فروغ فرخزاد به تملک شهرداری درآمد


کارهای تملک روز چهارشنبه (22 مهرماه) به انجام رسید و توانستند خانه را بگیرند زیرا کسی که ساکن بود، سخت می خواست بلند شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، خانه پدری فروغ فرخزاد پس از چند سال کش و قوس سرانجام به تملک شهرداری درآمد و کارهای مرمت و بازسازی آن آغاز خواهد شد.

دست کم از سال 1391 زمزمه های تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد (شاعر معاصر متولد 1313 و درگذشته 1345) واقع در انتهای کوچه خادم آزاد در محله امیریه تهران توسط مالکان این خانه شنیده می شد که در سال 1397 بار دیگر قوت گرفت.

در پی این موضوع شهرداری تهران قول هایی برای حفظ این خانه داد و سازمان وقت میراث فرهنگی هم مهرماه همان سال خبر داد که خانه به ثبت ملی رسیده است.

اما وضعیت این خانه در یکی دو سال اخیر نامشخص بود و پیگیری هایی برای حفظ آن وجود داشت تا این که سرانجام به تملک شهرداری درآمد.

دیانا قوقاسیان، همسر مهرداد فرخزاد (برادر فروغ فرخزاد) که پیگیر کارهای خانه پدری فروغ فرخزاد بوده است به ایسنا می گوید: کارهای تملک روز چهارشنبه (22 مهرماه) به انجام رسید و توانستند خانه را بگیرند زیرا کسی که ساکن بود، سخت می خواست بلند شود.

قبلا هم کارهای ثبت ملی این خانه انجام شده است و ان شاءالله از هفته آینده کارهای مرمت خانه آغاز و به زودی به روی علاقه مندان باز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه پدری فروغ فرخزاد به تملک شهرداری درآمد

خانه پدری فروغ فرخزاد به تملک شهرداری درآمد