مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-14اجتماعي

کوچ سالانه پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نخستین دسته های پرندگان مهاجر امروز (پنجشنبه 22 مهر ماه) در زیستگاه تالابی میقان اراک فرود آمدند.

- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نخستین دسته های پرندگان مهاجر امروز ، پنجشنبه با تاخیر بیش از 20 روز بر مبنای تقویم کوچ سالانه در زیستگاه تالابی میقان اراک فرود آمدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عباس جودکی در گفت و گو با ایرنا افزود: خشکسالی و برخی تغییرات آب و هوا و اقلیم سبب شده که کوچ پرندگان مهاجر از اواخر شهریورماه امسال تا کنون به تاخیر بیفتد اما با فرود اولین دسته های پرندگان مهاجر، روند پاییزگذرانی گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب میقان آغاز شده و شمار این پرنده ها رو به افزایش است.

وی بیان کرد: هر سال با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی به سمت نواحی جنوب و گرمسیر کشور انجام می شود که تعدادی از این پرندگان در مسیر مهاجرت، زمستان خود را در تالاب میقان اراک می گذرانند و شماری نیز به مناطق گرم تر سفر می کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: خشکسالی سبب شده که تغییراتی در تامین ذخایر غذایی و آبی برای پرندگان ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ سالانه پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک

کوچ سالانه پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک