مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-14سياسي

عراق به کدام سو می رود؟


انتخابات عراق چرا پیچیده شد؟ عراق به کدام سو می رود؟ میزان مشارکت در انتخابات چرا پایین آمد؟ بخشی از این پیچیدگی، ریشه در دل تاریخ دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، جعفر بلوری در روزنامه کیهان نوشت: روز یکشنبه گذشته یعنی 18 مهر 1400 سرانجام پس از چند دور تاخیر، انتخابات مهم و تعیین کننده پارلمانی عراق برگزار و نتایج اولیه آن حدود 24 ساعت بعد اعلام شد.

طبق آخرین گزارش هایی که از این کشور می رسد، میزان مشارکت در این انتخابات ضعیف بوده (41 درصد) و کار شمارش آراء ادامه دارد و اعلام نتایج قطعی تا پایان ماه جاری شمسی یعنی 30 مهر به طول می انجامد.

تا دیروز و لحظه تنظیم این یادداشت و بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، جریان شیعی صدر 70 کرسی، ائتلاف سنی تقدم 38 کرسی، ائتلاف دولت القانون 40 کرسی، ائتلاف الفتح 20 کرسی، جنبش امتداد 12 کرسی، جریان حکمت ملی 2 کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق 34 کرسی را به دست آورده اند و ممکن است هرچه جلوتر می رویم در تعداد کرسی ها، تغییراتی صورت گیرد.

طی دو روز گذشته خبر های زیادِ رسمی و غیررسمی از نارضایتی شماری از جریان های سیاسی عراق از نتایج اعلامی منتشر شده و برخی چهره های سیاسی نیز از وقوع تقلب و دستکاری در نتایج گله کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق به کدام سو می رود؟

عراق به کدام سو می رود؟