مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 10:002021-10-13سياسي

جامعه کارگری نیازمند تشکل غیر سیاسی است


استاد حقوق و فقه دانشگاه مازندران گفت:جامعه کارگری نیازمند تشکل غیر سیاسی است.

- سعید ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به چالش های پیش رو در قانون کار و ضعف مقوله نظارتی در این راستا اظهار کرد: در اجرای قانون کار همسان سازی حقوق مطرح شد که این طرح در وزارت خانه ها تصویب شد اما هنوز این موضوع به شکل ماده قانونی در قانون کار گنجانده نشده است و به شکل مصوبه است و بر اساس آن برنامه های چند ساله و چشم انداز نظام طرح های ارائه شده است.

وی گفت: طرح همسان سازی به جهتی ضرورت داشت، زیرا یک فرد با یک مسئولیت در یک سازمان با فرد دیگری با همان مسئولیت در سازمان دیگر حقوق های متفاوتی دریافت می کردند که اختلاف دریافتی چشمگیری نیز داشت.

استاد حقوق و فقه دانشگاه مازندران ادامه داد:به طور مثال فردی که عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بود با عضو هیئت علمی سایر دانشگاه ها دریافت حقوقی با فاصله دو برابری داشت و همسان سازی اقدام موثر در راه بود.

ابراهیمی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه اختلاف فاحش حقوق کارمندان را جبران می کنیم، اظهار کرد: کف حقوق در دستگاه ها مشخص شده و در دانشگاه ها نیز کف و سقف حقوق و مزایا نیز تعیین شده که هیچکس از رقمی بالاتر دریافت نکند و این تراز برقرار و جلوی حقوق های چندین میلیونی گرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه کارگری نیازمند تشکل غیر سیاسی است

جامعه کارگری نیازمند تشکل غیر سیاسی است