مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-13بين الملل

ردپای 20 هزار ساله انسان!


محققان با بررسی و سن سنجی رد پا های یافت شده بیان می کنند که رد پا های یافت شده، قدمتی بین 21 تا 23 هزارسال دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دیجیاتو از نیویورک تایمز، زمان ورود انسان ها به قاره آمریکا مدت هاست که موضوعی مورد بحث در میان پژوهشگران است.

بر اساس مقاله ای که به تازگی در Science منتشر شده است، محققان با بررسی و سن سنجی رد پا های یافت شده در پارک ملی وایت سندز (White Sands National Park) در ایالت نیومکزیکو آمریکا، بیان می کنند که رد پا های یافت شده، قدمتی بین 21 تا 23 هزارسال دارند.

اگر تاریخ گذاری، دقیق و درست باشد، به این معناست که انسان ها هزاران سال پیش از آنچه قبلاً تصور می شد، وارد این قاره شدند.

برای چندین دهه، بسیاری از باستان شناسان بر این باور بودند که انسان ها در پایان آخرین عصر یخبندان وارد آمریکای شمالی و جنوبی شدند.

آن ها به شواهدی، چون ابزار های سنگی ای اشاره می کردند که قدمت آن ها به حدود سیزده هزارسال پیش باز می گردد- فناوری ای که از آن تحت عنوان فرهنگ کلوویس (Clovis culture) یاد می کنند.

قدمت ابزار های کلوویس، با زمان عقب نشینی یخچال ها هم خوانی داشت.

بدین ترتیب، نظریه ای که طبق آن مطرح شد، این گونه بود که انسان های شکارچی-گردآورنده اهل سیبری، در طی عصر یخبندان به آلاسکا مهاجرت کرده و برای چندین نسل در آنجا زندگی کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای 20 هزار ساله انسان!

ردپای 20 هزار ساله انسان!