مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-13سياسي

کاروانسرای فرسفج نماد پیوند تاریخ، فرهنگ و مذهب در تویسرکان


کاروانسرای شاه عباسی فرسفج یکی از ابنیه تاریخی و ارزشمند شهرستان تویسرکان متعلق به دوران صفویه است که در میان طبیعت روح افزای دشت قلقلرود و شهر فرسفج خود نمایی می کند.

- کاروانسرای "فرسفج" نماد پیوند تاریخ، فرهنگ و مذهب در تویسرکان ایسنا/همدان کاروانسرای شاه عباسی "فرسفج" یکی از ابنیه تاریخی و ارزشمند شهرستان تویسرکان متعلق به دوران صفویه است که در میان طبیعت روح افزای دشت قلقلرود و شهر فرسفج خود نمایی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دوران حکومت شاه عباس صفوی به منظور ایجاد امنیت و ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی مرتبط با سفر و توسعه تجارت در بیشتر نقاط کشور جاده هایی ساخته شده و در مسیر آنها کاروانسراهایی احداث شده بود.

این کاروانسراها به فاصله یک منزلی یعنی فاصله ای که کاروانیان می توانستند از صبح تا شامگاه با چهارپایان طی کرده و در کاروانسرای بعدی استراحت کنند، از یکدیگر قرار داشتند.

یکی از این کاروانسراها، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در شهرستان تویسرکان است که در 20 کیلومتری مسیر تویسرکان به کنگاور و در حاشیه این جاده و همچنین در مجاورت شهر فعلی فرسفج واقع شده است.

این کاروانسرا در واقع محل استراحت مسافران و کاروان هایی بوده که به قصد تجارت و سیاحت به غرب کشور و زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای فرسفج نماد پیوند تاریخ، فرهنگ و مذهب در تویسرکان

کاروانسرای فرسفج نماد پیوند تاریخ، فرهنگ و مذهب در تویسرکان