مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 12:152021-10-12اجتماعي

طاعون نشخوارکنندگان به مازندران رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه لاشه یک راس کل و بز وحشی 21 شهریور ماه امسال در منطقه دلیر چالوس کشف شده بود، - پس از گزارش طاعون نشخوارکنندگان در استان البرز، مواردی از ابتلای این بیماری در چهارپایان در استان مازندران نیز گزارش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه لاشه یک راس کل و بز وحشی 21 شهریور ماه امسال در منطقه دلیر چالوس کشف شده بود، گفت: لاشه این کل و بز برای یافتن علت تلف شدن به پایین دست منتقل شد، اما با توجه به شرایط لاشه امکان نمونه برداری از آن وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به مشکوک بودن علت تلف شدن همکاران محیط بانی با همکاری چوپانان منطقه، پایش ها را همزمان با کشف نخستین لاشه آغاز کردند و تا 29 شهریورماه لاشه 7 راس کل و بز در همین منطقه کشف شد.

ابراهیمی ادامه داد: کارشناسان محیط زیست از لاشه ها نمونه برداری و آن را به سازمان دامپزشکی ارسال کردند که ابتلای کل و بز های تلف شده به طاعون نشخوارکنندگان توسط سازمان دامپزشکی تایید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان به مازندران رسید

طاعون نشخوارکنندگان به مازندران رسید