مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 11:202021-10-12اقتصادي

چند درصد از وکلا و پزشکان مالیات نمی دهند؟


گزارش تفریغ بودجه سال گذشته حاکی از آن است که در راستای الزام به ثبت نام و استفاده از پایانه های فروشگاهی (کارتخوان) تنها 35 درصد از پزشکان و وکلای شناسایی شده اقدام به ثبت نام در سامانه مالیاتی کرده اند.

- گزارش تفریغ بودجه سال گذشته حاکی از آن است که در راستای الزام به ثبت نام و استفاده از پایانه های فروشگاهی (کارتخوان) تنها 35 درصد از پزشکان و وکلای شناسایی شده اقدام به ثبت نام در سامانه مالیاتی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان امور مالیاتی از شهریور سال 1398 معادل 15 گروه از فعالان اقتصادی که حدود 50 شغل می شوند را دسته بندی کرد تا برای شفاف شدن درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی مکلف به ثبت نام در سامانه پایانه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان باشند که اولین گروه از آن ها، پزشکان و فعالان حوزه درمان (مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی صادر می شود) بودند.

طبق اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی، تا پایان سال 1398 فقط 50 درصد از پزشکان با وجود جریمه ای معادل دو درصد فروش، اقدام به ثبت نام در پایانه فروشگاهی کرده اند و پس از الزام پزشکان، نوبت به وکلا برای ثبت نام در پایانه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد از وکلا و پزشکان مالیات نمی دهند؟

چند درصد از وکلا و پزشکان مالیات نمی دهند؟