مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-12اقتصادي

پیش بینی تولید 105 هزار تن انار در استان سمنان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال تولید انار از باغ های این استان به 105 هزار تن برسد، گفت: - مهدی قراییان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت باغ های انار در استان سمنان پنج هزار و 887 هکتار است.

وی با اشاره به میزان تولید محصول انار در استان سمنان اضافه کرد: امسال تولید انار در این استان افزایش 30 درصدی داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به ارقام محصول انار نیز اشاره کرد و گفت: گلو باریک ایوانکی، پوست سفید و پوست قرمز سمنان و درجزین، ملاسیه لاسجرد و ملس ساوه برخی از ارقام انار در باغ های این استان است.

قراییان با بیان اینکه فصل برداشت محصول انار از اوایل مهرماه تا اواسط آبان ماه است، افزود: عمده انار استان سمنان در شهرستان های گرمسار، آرادان، سمنان، مهدی شهر و سرخه بوده و در شهرستان های دامغان و شاهرود هم کشت می شود.

وی به برخی از مشکلات کشت محصول انار نیز اشاره کرد و ادامه داد: کرم گلوگاه انار و همچنین ترکیدگی محصول سبب می شود تا بخش قابل ملاحظه ای از محصول وارد ضایعات شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کمبود صنایع فرآوری و همچنین سردخانه در مناطق مستعد به عنوان دیگر مشکلات در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 105 هزار تن انار در استان سمنان

پیش بینی تولید 105 هزار تن انار در استان سمنان