مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:152021-10-12پزشكي

افسردگی مهمترین اختلال روانی/ تنها 30 درصد مردم برای درمان مراجعه می کنند


مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تنها 30 درصد افراد دارای اختلال سلامت روان به مراکز درمانی مراجعه می کنند، زدن برچسب روانی به افراد را مهمترین دلیل مراجعه نکردن مردم برای درمان بیان کرد.

- کرم یاری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به آغاز هفته سلامت روان، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی 10 اکتبر را به دلیل اهمیت سلامت روان به عنوان روز جهانی سلامت روان نام گذاری کرده، در ایران نیز از 18 تا 24 مهر را به نام هفته سلامت نام نهاده اند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بهزیستی یکی از متولیان سلامت روان محسوب می شود، در این راستا اقدمات مختلف را برای جامعه هدف پیش بینی و اجرا کرده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه سلامت روان جامعه رابطه مستقیمی با آسیب های اجتماعی دارد، افزود: هر چه سلامت روان جامعه بیشتر باشد، آسیب های اجتماعی نیز کمتر خواهد شد.

یاری به ارائه خدمات مشاوره ای توسط ادارات بهزیستی استان اشاره و تصریح کرد: از طریق 39 مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی این امکان فراهم شده است، ضمن اینکه برای تسهیل در دسترسی به خدمات مشاوره ای خط تلفنی 1480 عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به حفظ کارایی فرد با وجود سلامت روان، گفت: در پیمایشی که دانشگاه علوم پزشکی انجام داده، متاسفانه بیماری های اعصاب و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی مهمترین اختلال روانی/ تنها 30 درصد مردم برای درمان مراجعه می کنند

افسردگی مهمترین اختلال روانی/ تنها 30 درصد مردم برای درمان مراجعه می کنند