مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 05:002021-10-12پزشكي

درمانی جدید برای سرطان از سوی محقق ایرانی دانشگاه تگزاس


آرزو شهریور کویشاهی و همکارانش، ذرات شبه ویروس (VLPs) ساخته شده از پروتیین های ویروس اما فاقد مواد ژنتیکی ویروسی را برای این کار مورد استفاده قرار دادند.

- آرزو شهریور کویشاهی و همکارانش، ذرات شبه ویروس (VLPs) ساخته شده از پروتیین های ویروس اما فاقد مواد ژنتیکی ویروسی را برای این کار مورد استفاده قرار دادند.

محقق ایرانی دانشگاه تگزاس و تیم تحقیقاتی اش، با استفاده از نانو ذرات ساخته شده از پروتیین های پوشش ویروسی که با مولکول های رنگ تزیین شده اند، رویکرد جدیدی برای از بین بردن سلول های تومور ارائه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ستاد نانو، نانوذره ای ساخته شده از پروتیین های پوشش ویروسی که با مولکول های رنگ تزیین شده، به لیزرها اجازه می دهد تا سلول های تومور را منفجر کنند و سپس سیستم ایمنی بدن را به پاکسازی آن ها دعوت می کند.

این رویکرد یک ابزار تازه و قدرتمند که به درمان فتوترمال اضافه می کند، یک روش درمان آزمایشی سرطان است که تلاش می کند سلول های تومور را با استفاده از گرمای تولید شده از نور نابود کند.

به طور کلی در درمان فتوترمال نانوذرات معدنی، مانند نانومیله های طلا به تومور تزریق می شود و سپس ذرات با لیزر گرم می شوند تا سلول های تومور را به صورت موضعی از بین ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمانی جدید برای سرطان از سوی محقق ایرانی دانشگاه تگزاس

درمانی جدید برای سرطان از سوی محقق ایرانی دانشگاه تگزاس