مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 21:402021-10-11اقتصادي

پیش بینی کمبود مرغ در خوزستان در ماه آینده


رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: استان خوزستان در ماه آینده با مشکل مرغ مواجه خواهد شد زیرا میزان تلفات مرغداری ها بسیار بالا بوده است.

- ایسنا/خوزستان رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: استان خوزستان در ماه آینده با مشکل مرغ مواجه خواهد شد زیرا میزان تلفات مرغداری ها بسیار بالا بوده است.

محمدحسین زمانی راد در گفت وگو با ایسنا در خصوص تولید مرغ در خوزستان، اظهار کرد: وضعیت تولید مرغ در حال حاضر در خوزستان مناسب است اما پس از پایان مهرماه یعنی در ماه آینده، به دلیل تلفات بالای 50 درصد در بعضی از واحدهای مرغداری شمال خوزستان به علت بیماری آنفولانزا و نیوکاسل، با مشکل کمبود مرغ مواجه خواهیم شد.

وی افزود: طی یک ماه گذشته شیوع بیماری ها در مرغداری های استان بیداد کرده و باعث بروز تلفات بسیار سنگین به این واحدها شده است و با بروز این بیماری ها هیچ دارویی نمی تواند جوجه ها را درمان کرده و زنده نگه دارد.

زمانی راد با اشاره به دیگر عوامل در تلفات مرغ ها، گفت: وارد شدن کود از استان های دیگر در ایام کشت پاییزه و احتمال آلوده بودن این کودها و مهاجرت پرندگان مهاجر به خوزستان، عرضه جوجه هایی ناسالم و بی کیفیت به عنوان جوجه سالم (ام جی منفی) که پس از یک هفته مشخص می شود که جوجه ها (ام جی مثبت) هستند، از دیگر عوامل بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کمبود مرغ در خوزستان در ماه آینده

پیش بینی کمبود مرغ در خوزستان در ماه آینده