مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 13:152021-10-11اقتصادي

اجرای طرح ارقام «پی وی اس» کلزا در فامنین


مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام «پی وی اس» کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: مزارع پی وی اس، نقشه راهبردی کشت کلزا در سال های آینده خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، جعفر کاویانی دلشاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلزا یک محصول استراتژیک به شمار می رود اظهار کرد: تحقیقات متعددی در کشور بر روی این محصول صورت گرفته و بر این اساس بررسی عملکرد 7 رقم مختلف کلزا شامل ارقام نفیس، نیلوفر، نیما، اکاپی، زرفام، هامان و hopa در سطح 2 هکتار در شرایط یکسان و در قالب طرح PVS مورد کشت و بررسی قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تولید روغن در کشور، توسعه کشت دانه های روغنی با محوریت کلزا در دستور کار است افزود: یکی از عوامل تاثیرگذار افزایش عملکرد در واحد سطح، نوع رقم و سازگاری آن با منطقه است لذا در طرح انتخاب مشارکتی، ارقام پی وی اس کلزا در این شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین با تأکید بر اینکه مزارع پی وی اس، نقشه راهبردی کشت کلزا در سال های آینده خواهد بود تصریح کرد: از اهداف این طرح معرفی ارقام جدید کلزا به کشاورزان، شناسایی مناسب ترین رقم در مناطق مختلف و نیز بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی محصول مورد نظر در منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح ارقام «پی وی اس» کلزا در فامنین

اجرای طرح ارقام «پی وی اس» کلزا در فامنین