مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 12:052021-10-11اقتصادي

میدان نفتی بزرگ دیگری برای کشف نداریم


مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: واقعیت این است که به نظر می رسد دیگر میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می رویم کشف منابع سخت تر می شود.

- به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیدصالح هندی در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه لرزه نگاری دشت کوه، اعلام کرد: در بحث اکتشاف و علوم زمین یکی از مسائل مهم داده های ژئوفیزیکی است و بدون این ها امکان صحیح، دقیق و علمی اکتشاف و به دنبال آن توسعه و تولید امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته با مدیران طرح ها، پروژه های بسیاری تعریف شد به نحوی که اکنون با افتخار می گوییم 6 پروژه فعال ژئوفیزیکی و 3 پروژه فعال پردازش داده ها داریم و 9 عنوان هم در مرحله مناقصه است که برای صنعت نفت خبر خوبی است؛ همچنین این پیوستگی رعایت می شود و پیمانکاران می توانند برنامه ریزی کنند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه پروژه های بزرگ دیگری نیز در آینده داریم، گفت: واقعیت این است که فکر می کنیم میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می رویم کشف منابع سخت تر می شود.

از ابزارهایی که در این موضوع به صنعت نفت کمک شایانی می کند داده های ژئوفیزیکی است که هرچه برداشت بیشتری داشته باشیم حائز اهمیت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان نفتی بزرگ دیگری برای کشف نداریم

میدان نفتی بزرگ دیگری برای کشف نداریم