مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:502021-10-11اجتماعي

کرمانشاه/ کاوش دوباره در محوطه کشف دندان شیری نئاندرتال ها


در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت 42 هزار سال، لایه های باستانی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، - در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت 42 هزار سال، لایه های باستانی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، نوین و فراپارینه سنگی شناسایی شده است.

فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان به منظور تعیین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابی گذار از پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه، آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، فصل جدید کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان با سرپرستی مشترک سامان حیدری گوران و احمد آزادی، زیر نظر پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه واداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در حال انجام است.

سامان حیدری گوران در این خصوص گفت: مجموعه غار و پناهگاه صخره ای یوان در فاصله 35 کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه و در دره ناودرون واقع است.

او افزود: در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت 42 هزار سال، لایه های باستانی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، نوین و فراپارینه سنگی شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه/ کاوش دوباره در محوطه کشف دندان شیری نئاندرتال ها

کرمانشاه/ کاوش دوباره در محوطه کشف دندان شیری نئاندرتال ها