مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:502021-10-11اقتصادي

اثر آتش سوزی ترکیه بر صنعت عسل کاج/ از خطر نابودی تا گرانی عسل


ترکیه  92 درصد کل عسل کاج جهان را تولید می کند و آتش سوزی تابستان گذشته با نابودی درختان باعث کاهش شدید ذخایر این عسل تیره و غلیظ در جهان شده است.

- ترکیه  92 درصد کل عسل کاج جهان را تولید می کند و آتش سوزی تابستان گذشته با نابودی درختان باعث کاهش شدید ذخایر این عسل تیره و غلیظ در جهان شده است.

آتش سوزی ماه های گذشته ترکیه به تولید باارزشترین عسل کاج جهان آسیب زده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تولید باارزشترین عسل کاج جهان در ترکیه پرداخته و از تاثیر آتش سوزی گسترده تابستان امسال در تولید و حفظ این عسل می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، مصطفی آلتی و پسرش فهمی زنبورداران ترکیه قبل از آتش سوزی گسترده از کندوهای مراقبت می کردند و شرایط خوبی داشتند اما آتش سوزی تابستان سال جاری و سوختن مناطق جنگلی حومه شهرها تجارت آنها را تهدید و تولید باارزشترین عسل کاج جهان را با مشکل مواجه کرده است.

اکنون آلتی و دیگر زنبورداران ترکیه از منطقه اژه در استان موغله بیشتر کار می کنند و می گویند احتمالا چند دهه طول می کشد تا زندگی آنها به حالت عادی باز گردد.

فهمی آلتی و پدرش مصطفی زنبورداران ترکیه پس از آتش سوزی های تابستانِ ترکیه مجبور به کار بیشتر برای گذران زندگی هستند/ عکس: خبرگزاری فرانسه فهمی زنبوردار 47 ساله از کنار کندوهای خود در روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر آتش سوزی ترکیه بر صنعت عسل کاج/ از خطر نابودی تا گرانی عسل

اثر آتش سوزی ترکیه بر صنعت عسل کاج/ از خطر نابودی تا گرانی عسل