مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-11اقتصادي

کاهش سن زدگی مزارع گندم کردستان به کمتر از یک تن


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی 1399-1400سن زدگی گندم تحویلی کشاورزان کردستانی به کمتر از یک تن رسیده است.

- اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی پژوهشکده غله کشور از مجموع 278 هزار تن گندم تحویلی استان کردستان به مراکز خرید دولتی، تنها 902 کیلوگرم سن زدگی بالای دو درصد گزارش شده است.

وی افزود: این آمار با توجه به شرایط خشک سالی حاکم بر کشاورزی استان و طغیان کم سابقه آفت سن مضر غلات در مزارع گندم و جو، بسیار قابل توجه بوده و ناشی از عملکرد بسیار خوب شبکه های مراقبت، اطلاع رسانی به موقع و همت کشاورزان گندمکار استان در سمپاشی مزارع و کنترل این آفت است.

حامدی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته علیرغم محدودیت های شدید کرونایی، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در قالب شبکه های مراقبت سطحی معادل 630 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان را پوشش داده و با سرکشی و نظارت های لازم و اطلاع رسانی به موقع، زمینه های لازم برای ترغیب زارعین غلات کار استان را برای مقابله با این آفت مضر فراهم کردند.

وی افزود: مطابق آمار مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در سال زراعی 1400-1399 در سطح کم سابقه 454 هزار و 21 هکتار شامل 176 هزار و 932 هکتار علیه سن مادر و 277 هزار و 89 هکتار علیه پوره سن مبارزه صورت گرفت که نتیجه آن در خرید محصول نهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن زدگی مزارع گندم کردستان به کمتر از یک تن

کاهش سن زدگی مزارع گندم کردستان به کمتر از یک تن