مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 04:402021-10-11اقتصادي

سرنوشت 9 واکسن ایرانی کرونا


در حالی که حدود 65 درصد جمعیت بالای 12 سال کشور واکسینه شده اند تنها 3 واکسن ایرانی از 9 واکسن، مجوز تزریق عمومی گرفته اند، بقیه واکسن ها در چه مرحله ای قرار دارند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، خوشبختانه روند واردات واکسن کرونا و تزریق آن به سرعت خوبی رسیده و روزانه بیش از یک میلیون نفر در کشور واکسینه می شوند.

تا ساعت 14 روز گذشته بیش از 45 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده اند و با احتساب مجموع تزریق دو دوز تا روز گذشته حدود 64 میلیون و 500 هزار دوز واکسن تزریق شده است.

نگاهی به آمار واکسیناسیون و جمعیت کشور نشان می دهد حدود 65 درصد افراد بالای 12 سال در کشورمان واکسن زده اند.

امروز می خواهیم در کنار بررسی تعداد واکسن های وارداتی، به تفکیک برند تولید کننده از آخرین وضعیت 9 واکسن ایرانی بنویسیم که موفق شدند مجوز های سازمان غذا و دارو برای کارآزمایی های بالینی را به دست آورند، در همین ابتدا بد نیست بدانید که از این 9 واکسن فقط سه واکسن به مرحله تزریق عمومی رسیده اند.

البته از همان ابتدا به تعداد بالای مجوز های تولید واکسن، واکنش هایی وجود داشت و به تازگی هم مشاور وزیر بهداشت به همشهری گفته است که تعداد بالای تولید واکسن های داخلی توجیه پذیر نیست و در آینده احتمالا واکسن های داخلی کرونا با هم ادغام می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت 9 واکسن ایرانی کرونا

سرنوشت 9 واکسن ایرانی کرونا