مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 15:152021-10-10ورزشي

کشف اولین آسیاب آبی همدان در دانشگاه بوعلی سینا


پس از طی شدن مراحل قانونی و با حمایت مالی دانشگاه کاوش آغاز و شواهد و مستندات خوبی از آسیاب های آبی شناسایی شد و در نهایت یک آسیاب مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفت که نتایج ارزشمندی را رقم زد.

- سرپرست تیم کاوش آسیاب آبی دانشگاه بوعلی سینا از کشف اولین آسیاب آبی همدان در دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اسماعیل همتی ازندریانی در حاشیه بازدید از منطقه کاوش نخستین آسیاب آبی همدان بیان کرد: با توجه به شناسایی مجموعه قنات هایی در اراضی دانشگاه بوعلی سینا، بازدید سطحی از این اراضی انجام شد و در بررسی های انجام شده تصمیم گرفته شد کاوش های باستان شناسی در منطقه انجام شود.

وی ادامه داد: پس از طی شدن مراحل قانونی و با حمایت مالی دانشگاه کاوش آغاز و شواهد و مستندات خوبی از آسیاب های آبی شناسایی شد و در نهایت یک آسیاب مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفت که نتایج ارزشمندی را رقم زد.

این باستان شناس تصریح کرد: پس از ثبت تصاویر هوایی و نقشه برداری ها متوجه شدیم آبراهه ای به پهنای دو متر از رودخانه زربار وارد این اراضی می شده و از آبراهه اصلی آبراهه های کوچکتری جدا و آب را وارد سامانه آسیاب های آبی می کردند که با توجه به نیرو و قدرت انتقال آب وارد مجموعه شده و مشکل شیب زمین را حل می کردند و سپس وارد فضای اصلی آسیاب شده و مراحل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اولین آسیاب آبی همدان در دانشگاه بوعلی سینا

کشف اولین آسیاب آبی همدان در دانشگاه بوعلی سینا