مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-10اقتصادي

محصولات فاخر صنایع دستی فارس شناسنامه دار می شود


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از شناسنامه دار شدن محصولات فاخر صنایع دستی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حیدر علی زاهدیان نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داشتن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع دستی شیراز و همچنین شهر ملی دست بافته های داری فیروزآباد جایگاه استان فارس را در تولید و ارائه صنایع دستی ویژه کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس ادامه داد: از هفته آینده طرح شناسنامه دار کردن محصولات فاخر صنایع دستی استان با همکاری اتحادیه تعاونی های صنایع دستی شروع خواهد شد.

رییس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی فارس نیز بیان کرد: این طرح با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و برای نخستین بار در کشور با همکاری دوجانبه بین اداره کل و اتحادیه اجرا می شود.

همتی افزود: با توجه به نیاز صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی برای ثبت آثار و برند محصولات خود در زمینه های مختلف، طرح شناسنامه دار شدن محصولات فاخر در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس اقدام به شناسنامه دار کردن آثار فاخر هنرمندان استان به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده که البته این شناسنامه جدای از شناساندن اصالت هنر تولید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات فاخر صنایع دستی فارس شناسنامه دار می شود

محصولات فاخر صنایع دستی فارس شناسنامه دار می شود