مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 16:502021-10-08اجتماعي

رییس اوقاف ابرکوه: عواید موقوفات این شهرستان 50 درصد رشد یافته است


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه از شناسایی بیش از 68 رقبه از ابتدای سال 1400 تا کنون خبر داد و گفت: تا کنون 485 رقبه در شهرستان ابرکوه سند دار شده و در شش ماهه نخست سال جاری نیز سه وقف جدید به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در ابرکوه، ابوالفضل زمانی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، با برشمردن برنامه های دهه وقف، اظهار کرد: تا کنون 338 موقوفه و بیش از هزار و 171 رقبه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده که از این تعداد رقبه هزار و چهار مورد ملکی و مابقی آب است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه با بیان اینکه 85 درصد موقوفات ابرکوه مزروعی است، اذعان کرد: با توجه به خشکسالی های پیاپی و کم آبی و مرگ برخی از قنات ها و ضرورت داشتن حفظ عین موقوفه، زمین هایی که در موقعیت مسکونی قرار دارد با شرایط خاصی در قالب حق تملک اعیان به افراد واگذار و سایر زمین ها در قالب قرارداد اجاره بلند مدت و مشارکت به سرمایه گذاران واگذار می شود.

زمانی از سند دار شدن 485 رقبه (500 هکتار از اراضی مزروعی) خبر داد و خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست سه وقف جدید در بخش بهمن برای نیات دفن اموات (موقوفه سید مصطفی حسینی)، ساخت خانه عالم مسجد (وقف مشترک حسین بخشی و صغری فلاح) و توسعه مسجد (وقف محمد علی جهانی) به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اوقاف ابرکوه: عواید موقوفات این شهرستان 50 درصد رشد یافته است

رییس اوقاف ابرکوه: عواید موقوفات این شهرستان 50 درصد رشد یافته است