مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 08:102021-10-07اقتصادي

مصرف آب های زیرزمینی در زنجان بالا است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد: آمار حاکی از آن است که مصرف آب های زیرزمینی در زنجان بالا است.

- با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های ما در حوزه آب استان، مصرف بالای آب های زیرزمینی است که باید مدیریت شود، اظهار کرد: وضعیت مصرف آب های زیرزمینی در استان به گونه ای است که 90 درصد این مصرف مربوط به حوزه کشاورزی بوده و بخش شرب و صنعت نیز به ترتیب 6 و 4 درصد را به خود اختصاص داده است.

وی با یادآوری اینکه نگرانی بعدی در استان مربوط به کاهش بارندگی ها بوده و همین امر باعث شده است تا شاهد کاهش 70 درصدی ورودی آب به سدهای استان باشیم، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این موضوع و دغدغه را مدیریت کنیم، ابتدا باید مدیریت مصرف آب را معطوف به بخش کشاورزی که بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است، کنیم.

افشاریوبا بیان اینکه از 1.

5 میلیارد مترمکعب توان آبی استان، 770 میلیون مترمکعب مربوط به آب های سطحی و 730 میلیون مترمکعب نیز مربوط به آب های زیرزمینی است، خاطرنشان کرد: برای کسب نتایج مطلوب در زمینه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باید به سمت توسعه کشب محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در ادامه از لایروبی رودخانه های پرخطر استان خبر داد و با تاکید بر اینکه این اقدام باعث خواهد شد تا خطر بروز سیل به میزان زیادی کاهش پیدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آب های زیرزمینی در زنجان بالا است

مصرف آب های زیرزمینی در زنجان بالا است