مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-07سياسي

من را بپذیر و باور کن


یک کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی گفت: درک نیازهای ویژه کودکان استثنایی و محبت به آنان بدور از تسلیم محض بودن، روحیه خودباوری را در آنان تقویت خواهد کرد؛ - فراموش نکنیم آنان با بقیه تفاوت دارند، آن ها را بپذیریم.

شمس عباسپور اسفدن در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شاید بهتر باشد که بجای واژه استثنایی و یا کودکان استثنایی بگوییم کودکانی با نیازهای ویژه که به طبع همین نیازهای ویژه این کودکان را از کودکان عادی جدا می کند چراکه گاها همین واژه استثنایی می تواند تاثیری منفی بر فرد القا کند به خصوص در کودکانی با ناتوانی های ذهنی خفیف.

وی افزود: اولین راه کمک به هر فردی شناخت کامل از آن فرد است و این شناخت ها است که ما را به راه های نجات هر فرد می رساند و درخصوص نحوه رفتار صحیح با این افراد نیز مهم ترین بحث درک آنهاست.

ترحم؛ تهدیدی برای استقلال و خودباوری عباسپور با بیان اینکه ابتدا باید بپذیریم که این کودکان عادی نیستد پس سطح توقع خود را از این افراد پایین بیاوریم و در واقع منتظر هر نوع پیامد رفتاری از سمت آن ها باشیم، ادامه داد: با وجود تاکیدی که بر درک و محبت کردن به این کودکان می شود، نباید از این واقعیت غافل بود که تسلیم محض بودن در برابر تمام خواسته های آنان و ترحم های گاه و بی گاه نتیجه ای جز تضعیف روحیه خودباوری و خودا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

من را بپذیر و باور کن

من را بپذیر و باور کن